11 december 2006

Little Red Corvette

Jag har fått en bil. Den är jättefin. Och röd. Vi har varit ute och åkt hela kvällen, min bil och jag. Tutat på cyklister, tittat på älgar som sprang över vägen och nästan kört på en motorcyklist. Mestadels har vi bara kört runt inne i stan och tagit det lite lugnt, men det hann bli en kort tur ut på landet också. Den går som en klocka och är hur lättkörd som helst. En riktigt pärla.

Himla praktisk är den också. Man kan gå och leta efter nåt gott i kylskåpet medan den kör vidare på egen hand. Så tutar den lite när det blir en jobbig situation som jag som van förare får rycka in och lösa. I en vägkorsning fick vi frågan "Är det vanligt att unga män överskattar sin körförmåga?" Dum fråga. Vi kryssade nej på den och körde obekymrat vidare. Min lilla röda virtuella bil och jag.

Inga kommentarer: