21 december 2006

Eller är det Bush?

Idag fick jag ett mejl med besked om en tjänst som nu blivit tillsatt av en annan sökande.

Det är alltid tråkigt att få höra att man inte nådde ända fram. Att det fanns femtielva andra kandidater som hade dubbelt så lång erfarenhet men bara var hälften så gamla. Men det är inte det första mejlet av det slaget som kommit i min brevlåda den senaste tiden, och jag tar det oftast inte så hårt. Men skillnaden den här gången är att jag inte ens hade sökt tjänsten ifråga!

Räcker det inte med att få nej på de jobb man söker. Måste de skicka ut nej även annars?

Anar en konspiration bland stans arbetsgivare, det hela luktar psykologisk terror lång väg. Nu förstår jag plötsligt mycket bättre varför ingen vill ge mig de drömjobb som jag vill ha. Det måste vara borgarna som ligger bakom – för det kan väl knappast vara en slump att jag får nej på alla ansökningar sen vi fick ny regering och nytt styre i stadshuset?

Jag kanske borde söka jobbet som partiledare för Socialdemokraterna istället. Politisk erfarenhet har jag ju, och det verkar inte vara så många andra kandidater som slåss om den platsen. Sen ska Reinfeldt minsann få för att han är dum mot mig!

Inga kommentarer: