18 februari 2007

Störning i frisyrcykeln

Om två veckor ska jag skriva teoriprovet. Det oroar jag mig inte speciellt mycket inför. Jag kanske borde göra det. Men när man är så smart och allmänbildad som jag ju faktiskt är, så är det lite svårt att oroa sig. Dessutom sa H att det bara är LO-människor som kuggar på teoriprovet. Och en sån är jag ju inte, så jag känner mig därför ganska lugn!

Det som däremot bekymrar mig är att när man gör teoriprovet också blir fotograferad. Och det är den bilden som sen kommer att sitta på körkortet. Hur länge som helst. Så då är det ju ganska viktigt att man inte ser alltför jävlig ut. Eller iallafall inte värre än vanligt.

Men tyvärr har jag lyckats tajma den här dan väldigt fel i min frisyrcykel. Det går nämligen normalt sex veckor mellan mina besök hos herr frisören. Och jag ska skriva teoriprovet i vecka 5 i cykeln. Alltså kommer jag att vara som mest långhårig då jag måste vara som snyggast! (Ni som känner mig vet att jag INTE tycker om långt hår!!)

Men klipp dig då (och skaffa ett jobb…) kanske någon tycker. Nja, riktigt så enkelt är det ju inte. Som alla vet hämtar sig inte håret från en ny klippning förrän efter ett par dagar, och frisyren ser som bäst ut ungefär en vecka efter besöket. Alltså, om provet är fredag den 2 mars så måste jag uppsöka min frisör senast i slutet av denna vecka. Men då går jag ju egentligen två veckor för tidigt enligt mitt schema. Och så billigt är det inte att klippa sig att jag vill loosa en tredjedels frisyrcykel så där utanvidare.

Ibland är det jobbigt att vara både snål och fåfäng samtidigt…

4 kommentarer:

Nic sa...

Din analys och presentation av ett av samtidens stora I-landsproblem är lika vass som frisörens sax!

Mycket Mera Mikke sa...

Tack!

Om man inte kommer på några bra lösningar på de stora världsproblemen kan man ju alltid försöka lösa de små istället!!

Anonym sa...

ett alternativ är ju att du klipper dej själv! om det blir tjusigt har du ju sparat massor med pengar. om det blir mindre lyckat så kanske farbror polisen tycker lite extra synd om dej efter han tagit dej för någon liten incident och låter dej slippa undan.

Anna Forss sa...

När jag tog körkort stod 3 killar före mig i kön. Alla killarna fick höra "Äh, det där var inge bra, ta nytt kort." Sen kom jag fram och killen i repan sa "Men det där är ett riktigt bra kort." Då sa jag "Det säger du bara för att jag är tjej." "Ja", svarade han. Jämställt?! Lycka till!