13 februari 2007

Rosor äro röda, violer äro blå...

Det är kallt ute. Inte så konstigt kanske, det är ju trots allt mitten av februari. Men anledningen till att jag huttrar och fryser är nog mer oväntad. Förutom att jag har för lite kläder på mig förstås.

Det är möte med bostadsrättsföreningens trädgårdsgrupp. Vi diskuterar vilka sorts perenner som vi ska ha i den nya rabatten som ska grävas. Vad vi ska göra med det stora rhododendronbuskaget. Och om vi ska byta ut de trista betongplattorna på en av grillplatserna till röd kalksten istället. Önskemålen är många och de 150 000 kronor som budgeterats för att fräscha upp en av gårdarna kommer knappast att räcka.

Att sköta en gårdsmiljö professionellt är inte helt lätt, och kräver mer framförhållning än man kan tro. Men det känns ändå lätt absurt att diskutera olika växtsorter när snön och isen bildar ett hårt täcke över allt levande. Dessutom har jag ingen lust att vänta till sommaren. Jag vill ha mina röda rosor redan imorgon!

2 kommentarer:

Anneli sa...

I Rinkebyhooden kommer man knappast ens till att diskutera röda rosor... men jag har ett träd av okänd sort utanför mitt vardagsrumsfönster. Och en motorväg. Det du!

Anonym sa...

En kompis som köpte villa i Danderyd kom skräckslagen inspringande efter ett samtal med en av sina nya grannar.
- De säger att hela jävla trägårn är fyllt med perenner. Va fan är det för nåt och hur får man bort dem.