23 januari 2007

Åren går

Försöker få ihop en text om likheten mellan neanderthalare och småbarn. Men som så många andra kvällar vill det sig inte riktigt. Att skriva en början är ofta inte så svårt, kanske går till och med mellanstycket bra. Men när jag ska till och knyta ihop det till nåt begripligt så ebbar inspirationen ut.

Ägnar därför istället en stund åt att googla på gamla kompisar. Alltid kul att se vad folk man inte längre har kontakt med sysslar med nuförtiden. Mårten blev yrkesofficer som han alltid drömde om när vi gick i skolan, Janne har slutat sälja skyddsrum(!) och skaffat sig ett jobb med lite mer fast inkomst. Och Sanna som läste till byggingenjör sadlade om och blev flygledare istället. Kul, de verkar reda sig fint i livet. Men lika många fler får jag inga träffar alls på. Var tog de vägen?

Hittar ett nytaget foto på ett ex också. Hon ser gammal ut. Visserligen var det många år sen jag sist träffade henne. Men inte så många år. Eller? Kanske lika bra att det tog slut. Vem vill vara tillsammans med en tant? Men jag blundar när jag borstar tänderna - för att slippa se min egen spegelbild. Det är nog säkrast så.

Inga kommentarer: