17 januari 2007

Nattdrömmar

Jag är vanligtvis ganska dålig på att dagdrömma och planera. Speciellt om semestrar, resor och annat kul. Inte alls som en del som kan tillbringa timmar med att bläddra i resekataloger och surfa efter nya spännade ställen att åka till. Jag lever hellre i nuet än att ägna tid åt att drömma om nåt som sen ändå inte blir som man tänkt sig.

Men det som idag är framtid blir också någon gång ett nu. Och det händer då ibland att även jag inser fördelen med lite framförhållning. När resorna är slutsålda och alla man känner är uppbokade med annat är det inte roligt att stå ensam kvar hemma.

Så jag kan om jag vill. Och med lite hjälp går det ännu bättre. Ikväll bestod hjälpen av min medpaddlerska no 1 och lite ljust belgiskt öl. Och därmed har också de första lösa dragen i planeringen av paddlingssäsongen 2007 skissats upp. Kanske blir det Västkusten eller Gryts skärgård. Eller varför inte Ålands hav?

Inatt ska jag drömma om vågskvalp, varma brisar och spegelblanka vatten. Om solnedgång över skären, månskenspaddling och historier vid lägerelden. När januariregnet strilar ner känns det väldigt långt bort. Men man kan ju alltid drömma. Det är mycket lättare på natten än på dagen.

Inga kommentarer: