13 januari 2007

Glitter utan glamour

Tjugonda Knut. Dags att rensa julen ut!

Det känns lite tidigt. Men det beror nog delvis på att jag i år valde att förnya min kollektion av julpynt. Handlade nytt på mellandagsrean och satte upp det lagom till nyårsafton.

Om man var typ två veckor efter alla andra så borde jag väl kunna ha mitt kvar en bit in i februari för att kompensera. Och min röda julstjärna sprider en så fin och kommunistisk stämning kring sig så den behåller jag gärna allra minst till påska!

Dessutom behövs julpyntet för att åtminstone försöka dölja det kaos som råder i lägenheten i övrigt: I vardagsrummet ligger just nu en slaktad tavelram (1,5x1,5 m!) som ska byggas om och återuppstå i ny skepnad. I hallen står målarburkarna staplade på varandra. Och eluttaget som försörjer denna text med fräsch ström är halvt isärplockat, vilket inte känns helt tryggt... För att inte tala om sovrummet som numera bättre skulle gå under benämningen verktygsbod.

Min lägenhetsrenovering är nästan klar. Inte mycket kvar alls. Men tillräckligt för att det ska vara smått kaos. Dock saknar jag, trots alla verktyg, några väsentliga prylar. Måste hämta tillbaks min slipmaskin som jag lånat ut. Köpa en ny roller så jag kan måla sovrumstaket. Och en elektriker vore ju också bra förstås.

Puh, det verkar jobbigt! Glittret får nog ligga kvar ett tag till. Kanske ska jag rentav köpa lite mer. Det är ju så billigt nu efter helgerna, och färgburkarna blir faktiskt mycket finare med lite julpynt på!

Inga kommentarer: