09 maj 2007

En sommarflirt?

Idag har jag blivit marknadsundersökt. Det var en sån där undersökning som var i form av ett gruppsamtal, där ett företag samlat några väl (förutsätter jag eftersom jag var inbjuden) utvalda personer, bjussade på lunch och sen mjölkade oss på åsikter. Det är inte så ofta som jag får betalt för att tycka saker, så det var lite kul.

Sen är det ju alltid roligt när någon flirtar med en också. Och en av kvinnorna som var där kopplade verkligen på hela charmregistret. Det var mycket länge sen – om någonsin – som jag blivit så råflörtad med! Jag kan bespara er detaljerna, förutom den att hon vid presentationsrundan vände sig mot mig och mycket tydligt poängterade att hon var S-i-n-g-e-l !

Dock tror jag att jag krossade hennes hjärta i slutet av gruppsamtalet, eftersom jag då dissade hennes åsikter ganska ordentligt. Men det var nog lika bra så. Hon var trots allt 74 bast. Visserligen tänker en av mina grannar – en känd svensk manlig skådespelare – gifta sig med ett tretti år yngre lammkött i sommar. Och hon var ovanligt välbevarad för sin ålder, för att använda ett inom vissa kretsar bevingat uttryck. Men nja, jag tyckte inte att personkemin synkade tillräckligt. Det kanske hade kunnat bli en sommarflirt. Men då satsar jag hellre på mer seriösa relationer.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ett uttryck att ej förakta.

Anonym sa...

tycker inte du skall missa några chanser

Anonym sa...

jag har också blivit utfrågad av en gubbe från SCB som kom hem till mig när jag var student. -Du skall få en gåva, sa han och det fick jag också en pennma som enligt gubben faktiskt fungerade och där stiftet kunde tryckas in och ut med en knapptryckning. Doc k flirtade han inte med mig och det var jag tacksam för.