18 april 2007

World Wide Web

Natten mellan måndag och tisdag den här veckan gick Hattifnatt och blev en globetrotter! Helt utan min vetskap eller inblandning. När jag ikväll kollade besöksstatistiken så såg jag nämligen till min stora förvåning att de första utländska besökarna hittat hit. Fem kineser, en taiwanes och en spanjor har följt diskussionen om min nya cykel. Fascinerande! Speciellt som man inte kan googla sig hit (jag har inte lagt upp adressen i sökmotorerna) utan man måste ha länken själv.

Jag tänkte skriva en hälsning till mina nya vänner från långtbortistans. Men tyvärr stödjer inte min browser kinesiska tecken, så det får vara. Dessutom är ni säkert industrispioner som är ute efter hemligheten bakom svenska kvalitetscyklar. Och det är nog dumt att börja skriva meddelanden till utländska hemliga agenter på sin hemsida. Rätt var det är knackar väl Säpo på dörren och man blir bortsläpad av CIA och flugen till något hemligt läger.

Med tanke på hur nojiga jänkarna brukar vara finns jag säkert redan på deras lista. Mitt öde är beseglat - flygplanen lyfter troligen vilken minut som helst! Så om det inte kommer några nya bloggtexter de närmsta dagarna så vet ni vad som har hänt. Då vore det schysst om nån kunde ringa Amnesty och be dem lobba lite för mig. Hälsa att jag varit medlem länge, så kanske jag får lite förtur!

3 kommentarer:

Anna Forss sa...

Vet du vad jag gjorde igår. Jag sparade 150' åt en kollega! Han var i färd med att lämna slutbud på en lgh när han såg en annan som han hellre ville ha. Men budgivningen var ju inte igång än. Så jag tipsade honom om att ringa mäklaren och bjuda 150' under vad han skulle ge för den andra lgh men att budet bara gällde då. Och köparen antog budet! Jag kan säga att jag var ganska högt upp på hans poppislista.

Anna Forss sa...

Hello! Här kommer en ny fantastisk länk:

http://www.websters-online-dictionary.com/definition/order

Mycket Mera Mikke sa...

När jag ringde Amnestys huvudkontor nu på eftermiddan så påstod de att ingen har ringt och anmält mig försvunnen. Hallå, vad är ni för sorts polare egentligen??? Visserligen har jag inte varit på Guantanamo utan bara i Uppsala, men det kunde ju inte ni veta!