23 april 2007

Den nakna sanningen?

En fördel med att sitta ensam hemma och skriva är att ingen vet hur man ser ut eller är klädd. Håret kan vara tovigt och otvättat. Kläderna både trasiga och omoderna. Den som ska tycka i en tevesoffa däremot, måste båda stylas och sminkas. Jag tycker också, men mitt utseende har ingen betydelse för mina åsikter. Nackdelen är att jag visserligen aldrig kommer att bli en kändis om ingen vet hur jag ser ut. Jag kommer aldrig att få slinka före i kön på Stureplan eftersom jag är "han från teve". Men jag tror att jag kan leva med det. Eftersom jag ju inte är Bert Karlsson så skulle jag ändå aldrig våga säga vad jag egentligen tycker när tevekamerorna riktades mot mitt håll.

Dessutom, om jag var med i teve lika ofta som jag skriver här, så skulle mitt klädkonto skena som en bistungen häst (det är bara politiker som har samma kläder två gånger i teve). Men nu behöver jag ju inte ens ha några kläder på mig. Vad vet ni om huruvida just dessa bokstäver skrivs i bara mässingen? Eller inte. Ni kan ju gissa! Jag varken dementerar eller bekräftar.

Visst skulle jag kunna installera en webcam. Men det är ju roligare att kittla er fantasi. Så får ni chansen att skapa er en egen bild i huvudet av en stor författare i arbete...

3 kommentarer:

Nic sa...

Du vet ju inte vad jag har på mig när jag sitter och läser din blogg! Du kan ju teoretiskt ha haft över 2000 nakenbesök på din sajt

smutsigt va?

Anonym sa...

Jag vet hur du ser ut, både med kläder och utan.

Anna Forss sa...

Oh oh, vem är den anonyma nakenpersonen!