08 mars 2007

En helt vanlig torsdag

Ambitionen med den här bloggen är att vara lite mer än bara en lista på saker som händer. Det finns det så många av ändå. Oftast föga intressanta. Men undantag är till för att göras, och idag känns som en bra dag för just det.

Min torsdag börjar med ett möte. Klockan sju. (Tidiga möten är bra, då måste man skärpa sig redan från början!) Vi har slutavstämning på ett renoveringsprojekt i bostadsrättsföreningen. Alla är överens om att arbetet gått bra. Målarfirman bryr sig inte ens om att bråka om de hundrafemti tusen som de sumpade på planering för ett fortsättningsjobb som vi sen inte beställde. Och det känns ändå som småpengar i sammanhanget.

Förmiddagen rusar förbi. Hinner knappt med att läsa DN, uppdatera mig på bloggvärlden och svara på morgonens mejlskörd. Magnus ringer för att höra hur gårdagens halkkörning gick. Men jag hinner inte prata eftersom jag måste rusa ut på lunch.

Beställer en makloubi. Det är min favorit på den libanesiska restaurangen på Jakobsgatan. Sen går Petra och jag till Kulturhuset för att kolla på fotoutställningen med Sally Mann. Det är vackert och mystiskt men vi blir ändå lite besvikna. Hade hoppats på mer.

Efter lunchen promenerar jag längs Norr Mälarstrand bort till Kajakklubben. Vevar 4000 meter i paddlingsmaskinen och kör lite bänkpress innan jag joggar över Västerbron hem. Ser att isen håller på att gå upp. Det ska bli varmt och blåsigt till helgen så då går nog islossningen fort. Förhoppningsvis dröjer inte kajakpremiären så länge till.

Seneftermiddan bjuder på mer tid framför datorn. Jämför priser och läser tekniska specifikationer för köksfläktar. Bestämmer mig för en vit från Electrolux. Surfar också på lite jobbsökarsajter men hittar inte så mycket och tröttnar ganska snart.

Kvällen blir lugn. Skriver den här bloggen och tittar på lite teve. Ringer H som är ute på dejt. Hon har bett mig göra det, utifall nätflirten hon ska träffa visar sig vara ett psykfall. Men hon verkar ok så jag ska inte störa.

Sen tar jag adjö av en gammal bekant. Gittan har varit en trogen följeslagare sedan hösten 1995. Min första och mest flitigt använda mejl. Partiets intranät med massor av spännande diskussionsmappar och människor. När jag ber admin döda mitt konto kapar jag också det sista bandet till partiet. Men det är nog bara jag som kan bli nostalgisk över ett mejlkonto.

Läser ut Svinalängorna innan jag somnar.

Det har varit en helt vanlig torsdag. Ganska lik många andra dagar, men ändå speciell på sitt lilla vis. Det har också varit internationella kvinnodagen. Jag kan inte riktigt se att det påverkat min torsdag. Men jag kanske kan kompensera det imorgon. Då har jag en lektion i avancerad stadskörning i trafikkaoset vid Skanstull. Om jag lovar att köra på någon sur stockkonservativ gubbe så kanske vi kan låta udda vara jämt?

Inga kommentarer: