06 juni 2007

I år igen

Öhh, vad hände? Nu gick det väl ändå lite för fort! Beach 2007 skulle ju inte komma redan! Helt plötsligt – över en natt känns det som - är alla gräsmattor till brädden fyllda med halvnakna kroppar. Spinkiga bikinibrudar och deffade håriga bringor. Men jag är ju inte alls redo, min sexpack är långt ifrån klar (liknar nog fortfarande mest ett ölfat…)

Jag började planera för sommarsäsongen redan i vintras. Inga fler flottiga uteluncher. Bara äta morötter till mellanmål. Och springa massor med mil varje vecka. Hur kunde det gå så fel? Visst kom det ett par pilsner emellan. (Ganska många om man ska vara petig.) Kanske en och annan glasspinne. Och sen var det ju den där förkylningen som botades med en (mycket framgångsrik!) choklad- och pizzakur.

Men jag tyckte hela tiden att jag var i gott sällskap. Varje gång man går på krogen måste man trängas med resten av stan. Alltid när man vill beställa bord på restaurang så sitter det andra där och svullar. I smågodisdisken är ständigt just mina favoriter slut (och nej, det är inte jag som ätit upp dem alla!). Så vi borde väl sitta i samma båt?

Tydligen inte. Jag känner mig hellurad. Förd bakom ljuset. Snudd på bedragen. Men men, jag får väl göra som så många somrar förr. Ta ett djupt andetag. Och inte andas ut igen förrän i augusti. In med magen och ut med bröstet! Snyggast på stranden vinner en mjukglass!

Inga kommentarer: