05 oktober 2008

I Just Can't Get Enough!

En del kanske tycker att det finns både viktigare och intressantare saker att skriva om för tillfället. Men att skattebetalarna får stå för notan för en ohejdad marknadsekonomi på Wall Street får inte denna bloggförfattare att gå i spinn av inspiration direkt. Och en kommentar till den förestående bandypremiären kan nog vänta några veckor till.

Då är det ju mycket roligare att skriva om de riktigt stora saker som är på väg att hända i mitt liv just nu.

Nej, inte något tramsigt om vackra kvinnor och stora kärlekar. Var sak har sin tid, även för en Hattifnatt. Detta handlar förvisso om kärlek. Men också om något mycket större. Det som bara en tonårsgrabb kan hysa till fyra unga män som klär sig i läder och damunderkläder.

Det är en kärlek som inte har rostat under alla år. Visserligen har glöden falnat lite under kortare perioder. Riktigt så intensiv som den var framför skivspelaren i pojkrummet för tjugo år sen är den inte längre. Men konstigt vore väl annars. Och känslan när jag, en varm sommarkväll för två år sen, trycktes mot kravallstaketet på Stockholm Stadion och sjöng mig lycklig, var lika stor som någonsin förr.

I morgon måndag kl 13.30 hålls årets kanske viktigaste press-konferens i Berlin. 1000 biljetter har släppts till pressträffen, men tyvärr har jag ett viktigt möte på jobbet så jag kan inte åka. Och egentligen har jag ju - på diverse obskyra forum på nätet - redan listat ut det mest väsentliga: att Dave, Martin och Andy är på G igen med ny skiva och världsturné. Enligt ryktena blir det konsert i Stockholm i mitten av juni nästa år.

Det får gärna bli en lång och kall och mörk vinter. Det bekommer mig föga. Vetskapen om att tonerna från en Emulator 2* snart kommer att ljuda över Stockholms Stadion igen räcker för att hålla en gammal synthare vid liv, även om så en ny istid otippat skulle vänta bakom hörnet!

* Emulator 2 är en av de mest klassiska samplers från 80-talet. Kända användare är bland annat Depeche Mode, Genesis, Front 242 och Pet Shop Boys.

Stockholms Stadion 7 juli 2006:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nä, det blev visst inte Stockholms stadion. Värmlandsskogarna och Arvikafestivalen den 3 juli skrev aftonbladet idag. Häftigt!

Funderar nästan på att följa med, om jag kommit hem då. En stor konsert är alltid en stor konsert. Du får väl skicka en första hjälpenbeskrivning. Vilka låtar måsta jag känna till och hur bör jag klä mig.

Johan

Anonym sa...

Jaaa, vi köper ett flak bärsa och ett billigt tält på Statoil och åker iväg och är sjutton år en helg!!!

Köpenhamn låter ju rätt trevligt det också förstås...

Men du har helt rätt - en stor konsert är alltid en häftig grej i sig!! Jag får bränna en cd med ABC till DM och skicka ner!