19 december 2007

En tut o pling o tjong-maskin

Idag har jag julhandlat.

Ja, jag vet att jag dissade julhandling för bara fyra bloggar sen. Men små söta systerdöttrar är undantagna alla sådana principer. Dess-utom har jag som mål att systerdottern ifråga ska lära sig säga mitt namn denna jul, så då måste man ju ordna med lite mutgåvor för att lossa tunghäftan!

Men egentligen är jag ganska värdelös på julhandel. Eftersom jag avskyr trängsel och vassa armbågar söker jag mig automatiskt dit där det är minst folk. Problemet är att det sällan finns så mycket roligt att köpa i de mörka hörn av affärerna där inga andra galna julhandlare är.

Men jag bet ihop och kastade mig huvudstupa in i kommersialismens käftar, och kom faktiskt ut med förståndet i behåll! Och med en musikmaskin av den mest vedervärdigt enerverande sort ett barn på 1,5 år kan viljas ha.

Emily kommer att älska den. Och hennes föräldrar kommer att hata mig. Men de kan ju å andra sidan redan uttala mitt namn, så det spelar inte så stor roll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vem är det som påstått att barn älskar maskiner som låter... dumt dumt dumt

Anonym sa...

vad barnet ifråga tycker om pling o tjong-maskinen får väl en framtida blogg avslöja!
man kan ju aldrig i förhand veta vad som gör succé bland dom små liven. en diskborste kan helt otippat vara favorit.