24 december 2007

Drömjobbet - en julaftons blogg!

Alla har vi olika föreställningar om vilket som vore det ultimata drömjobbet.

De flesta har väl någon gång mimat framför spegeln och drömt om att bli en känd idol. En del vill tjäna snuskigt mycket pengar, ha snygga visitkort och bestämma över vad andra ska göra. Och för några hägrar möjligheten att få ägna livet åt sitt stora intresse. Alla har vi olika drivkrafter, ambitioner och mål.

När jag var liten ville jag bli skogshuggare. Möjligen inspirerad av Monty Pythons klassiska The Lumberjack Song. Men när jag insåg att dagens moderna skogsarbetare snarare är maskinoperatörer än glatt trallande transvestiter byttes mina drömmar mot andra. Och sedan dess har jag flera gånger reviderat min bild av vad som vore det absoluta drömjobbet.

Efter att i flera år ha arbetat med personalfrågor i en ansvarsposition vet jag att det är bland det mest spännande och utmanande man kan ägna dagarna åt. Samtidigt har jag väldigt svårt att se mig jobba i en organisation som inte genomsyras av värderingar om något större än att bara tjäna snabba pengar till företagets aktieägare.

Vilken tur då att just Forum Syd – en av Sveriges största biståndsorganisationer med ca 250 anställda i fyra världsdelar – tyckte att jag skulle passa som deras personalchef! Så när jag i fredags skrev på anställningskontraktet var det med full förvissning om att detta verkligen är ett av mina absoluta drömjobb!

En riktigt trevlig julklapp faktiskt! Så God Jul på mig själv. Och, för den delen, på er också. God Jul allesammans!

8 kommentarer:

Anders sa...

woohoo!

GRATTIS!

Anonym sa...

Så grymt cool, filen glück!

Anonym sa...

Grattis och Gott Nytt.

Anonym sa...

Grattis och Gott Nytt År! Från filialer i Lund, Göteborg och Bryssel så arbetar du nu på en organisation med kontor i Kambodja, i Centralamerika, i östra Afrika och södra Afrika.
Lycka till med biståndsarbetet!

Anonym sa...

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.

Anneli sa...

Tokgrattis!

Annika Nordgren Christensen sa...

Stort grattis - både till dig och arbetsgivaren!

Anonym sa...

lart mycket