12 juli 2007

Ett tarvligt personpåhopp med inslag av lyteskomik

En av tanterna i kassan där jag brukar handla odlar mustasch.

Jag tycker att hår på överläppen för det mesta inte ens är snyggt på män. Möjligen en välvaxad med mycket snurr på en välklädd halvtokig gubbe. Men inte annars. Och absolut inte på tanter.

Visst, det är inte hennes fel. Ingen rår för hur man är skapt. Och den som tror på högre makter kan ju alltid förbanna dem. Men det gör inte jag. Så jag konstaterar kort att evolutionen i detta fall har använt X antal miljoner år av trial and error för att utveckla en tant i kassan på Konsum med mustasch. Lite bortkastad tid kan jag tycka.

På anrika mataffären Fortnum & Mason i London bär alla expediter jacquett (ett mellanting mellan frack och smoking för er som inte tillhör Magdalena Ribbing fanclub). Ingen enda av dem hade mustasch. Förmodligen är rakningspolicyn lika självklar som klädkoden. I min Konsumbutik har de varken eller. Lite synd, några frackar bland hyllorna hade sannerligen höjt statusen (vilket kan behövas: det var inte så länge sen som affären var stängd p g a råttjakt…)

Nämnde jag att hon - varje gång som hon är klar med en kund - brukar suga på överläppen medan hon väntar på kvittot. Varje gång.

4 kommentarer:

Anonym sa...

min kassa är numera stängd för dig. Nästa kassa tack!

;)

Anonym sa...

det där sista att hon suger på överläppen är ju jätteäckligt och absolut ett skäl att gå till en annan butik. Uäh jag ryser...

Anonym sa...

Handla nån annanstans då, så slipper du störa dig.

Anna Forss sa...

otäckt otäckt. en anledning till att inte åka tub är alla tanter med skägg.