13 januari 2009

Ridån går upp för en ny akt!

Teater i Haga är en teaterförening som varje sommar sätter upp en musikteater i Gustav den tredjes gamla slottsruin i Hagaparken. Föreställningar som Ronja Rövardotter, Singoalla och Mio min Mio har fått både bra recensioner och tusentals betalande åskådare. Dock har det just nu ett problem: de saknar en kassör.

Mitt långa engagemang som ordförande i en av Stockholms större bostadsrättsföreningar är snart historia. Visst har det varit kul alla dessa åtta år. Men 5-10 timmars jobb i veckan blir lite mycket i längden även för en föreningsräv som jag.

Så därför har jag hela hösten sett fram emot att äntligen få tid för något annat än mest bara möten, papper och mejl. Det finns massor med olästa böcker att läsa, fler bloggar som ska skrivas, mer vatten att bli paddlat i, någon ny nördig hobby som ska odlas, och ett sommarhus att snickra på (förvisso inte köpt än, men ändå!)

När ordföranden för Teater i Haga ringde i fredags och frågade om jag ville bli deras kassör behövde jag inte mycket betänketid. Ikväll slog jag ordförandeklubban i bordet i bostadsrättsföreningen för sista gången. Men redan igår var jag på teaterstyrelsens första möte.

Hela hösten har jag sett fram emot att äntligen få tid över för något annat. Det var inte riktigt det här jag hade tänkt mig. Det ska bli kul!

4 kommentarer:

Anonym sa...

och nu får du via kassörsrollen en utmärkt chans att finansiera de resor du nämnt i tidigare inlägg

Anonym sa...

Usch vad hopplöst det låter i mina öron.... men det är för att jag själv ständigt letar efter tid, och försöker få loss mer av den. Det är så himla svårt! Jag känner igen mig!

Anonym sa...

Hopplöst?

Hattifnatt har väl inte tvingats till detta styrelseuppdrag. Det har väl skett av fri vilja, antar jag.

Anonym sa...

skönt att du fått ett riktigt liv och inte har tid att skriva här längre