19 maj 2008

R2-D2

För snart ett år sedan skrev jag om min trotjänare till teve som då sjöng på sista versen. Efter att ha tjänat som hotellteve i sin ungdoms glada dagar har den sedan fört en mer stillsam tillvaro på sin ålders höst. Under de tio år som vi fått tillsammans har den troget levererat nyheter och dokumentärer och andra seriösa program. (Jag tittar aldrig på skräpteve, verkligen inte! Dessutom räknas väl Big Brother som en dokumentär!)

Men som genom ett under repade den sig på nio och tog sig samman för att fortsätta några ronder till. Nu verkar det dock vara kört för gott. Bara ett vitt streck över rutan gör ju ingen tittare lycklig, även om ljudet fortfarande är ok. Jag menar, ingen vettig människa kollar ju på Top Model för de smarta kommentarernas skull…

Men min teves snara frånfälle ger mig dubbel ångest. Inte bara förlorar jag en kär vän. Nu måste jag ju också ut och köpa ny. En sån där platt sak. Men jag vill inte vara den typen av människa som köper en platt teve. Jag känner nästan ingen som har en platt teve. Det är bara teknikfreaks och folk som äter för mycket chips som köper såna. Inte jag.

Men som av en slump så hittade jag den här lilla reklamfilmen. Hurra, jag behöver inte köpa en platt teve! Istället ska jag genast införskaffa en liten rund pryl som far runt och piper och ser ut som en soptunna. Visst är den söt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefin! Kan den koka te oxå?

Mycket Mera Mikke sa...

Nja, jag tror inte att tekokning tillhör den här prylens paradgrenar.

Men å andra sidan så klarade ju inte ens Nutri-Matic Drinks Synthesizer-maskinen i rymdskeppet "Hjärtat av guld" av den uppgiften. (I andra boken av Liftarens Guide till Galaxen för er som inte är så belästa!)

Anonym sa...

Hoppas inte detta betyder att du missade gårdagens helt fantastiska och bizarra avsnitt av High Chaparall?!