14 februari 2008

Rosor är röda…

Ska det va så svårt?

Hela dan har jag suttit på spänn och väntat. Uppdateringsknappen på min dator är snart utsliten. Men inte ett endast lite hjärtligt pling i mejlboxen.

Min Facebook-uppkoppling har gått varm hela kvällen, i spänd förväntan på att få någon fånig liten animerad applikation (fast egentligen hatar jag små fåniga animerade applikationer i Facebook).

Och jag har ringt på hos alla grannarna två gånger, och frågat om de verkligen är säkra på att de inte råkat få post som egentligen är adresserad till mig.

Men nada. Noll. Intet.

Inte en endast ros har jag fått. Jag struntar i om den är ekologiskt influgen från Sydamerika (absurt men sant!) eller inte. Vissen, taggig och full med bladlöss. Hit med den - jag är inte så knusslig!

Alla hjärtans dag. Pyttsan! Mitt hjärta räknades tydligen inte.

/Bitter singel på Södermalm

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bitter är inget vackert... och jag tycker du ska köpa en förpackning gelehjärtan, vackert inslaget naturligtvis och lägga utanför din dörr så att grannarna vet att du minsann har någon som tänker på ditt hjärta. Dessutom kan du lura dig själv genom att öppna dörren och bli överraskad.. gör det gärna lite högt ifall någon granne missat gåvan utanför din dörr:-)

Anonym sa...

Man kan också göra som de - enligt DN - 8 miljoner (!) amerikaner som igår skickade kärleksbrev till sig själva, för att inte behöva känna sig så ensamma...

Det där med bitter var nog inte speciellt sanningsenligt. Men som en känd författare sa häromsistens: "Lyckliga människor är ointressanta." Och vem vill vara ointressant! Hellre Johnny Cash är Per Gessle liksom! (Förutom att Johnnny Cash numera är maskföda...)

Anonym sa...

Per Gessle är inte möjlig att vilja vara någonsin... uäck, så hellre maskföda än PG. Du blir inte mer intressant för att du framstår som bitter, däremot om du framstår som djup..och ledsen... men bitter du vet det är inte intressant...

Anonym sa...

...efter din fundering funderar jag ju nu på om du själv uppmärksammade någon på den här specifika dagen?....
Jag tycker att käslor och omtanke ska visas alla dagar och inte måstas på en specifik dag, så jag uppmärksammade endast bästa vännen. Och fick ingen uppskattning heller, förutom om bästa vännen.
//petra j